Start det nye året med mer av det som er bra for deg.
Her er våre forslag på nyttårsforsett i 2020.

Mer sauna og dampbad

Jevnlig bruk av sauna og dampbad kan gjøre mirakler for huden din, lette spenningshodepine som er forårsaket av stress, redusere risikoen for hjerteinfarkt, nedstemthet, slag og Alzheimers. Les mer om 6 helsemessige grunner til å gjøre spabesøk til en vane her

Mer vann

Hydroterapi, eller vannterapi, er en behandling bestående av ulike metoder med vann som viktigste ingrediens. Hydroterapi blir brukt til å løse opp muskelspenninger som skyldes mentalt stress og består blant annet av varme og kalde bad.

Med jetstrømmer, boblesenger, nakkedusjer og motstrøm er du sikret en lang rekke ulike opplevelser i vårt store velværebasseng – Wellness pool. Ta deg tid og nyt opplevelsene, vektløsheten og velværen bassengvannet gir deg. 

Mer meditasjon

Meditasjon kan minske stress, øke konsentrasjonsevnen og det lar deg komme i bedre kontakt med dine indre følelser. I vår Japanske meditasjonssauna ligger alt til rette for å slappe av i rolige omgivelser, den er særdeles komfortabel og du kan ligge totalt uforstyrret i mild, behagelig temperatur.

Mer boblebad

Når du setter deg godt til rette i Jacuzzi settes det i gang en kjedereaksjon i kroppen. Fordi tyngdekraften er annerledes i vann, vil en del av blodet som vanligvis er i bena, bevege seg opp til hjertet og de større blodårene. Hjerterytmen øker i varmt vann og raskere blodomløp gir bedre oksygentilførsel til alle deler av kroppen. Jo mer oksygen, desto mer energi.

Mer massasje

Massasje fremmer generell helse og velvære i tillegg til å redusere muskelspenninger. Det kan øke leddmobilitet, øke blod- og lymfegjennomstrømning i muskulatur og bindevev og bidra til økt fysisk og psykisk avspenning og velvære. Velg behandlingen som passer deg her

Mer kildebad

Siden tidenes morgen har mennesker funnet ro og avspenning ved å ligge eller sitte nedsenket i varmt vann. I et varmt bad utvider blodkarene i huden seg og blodet føres til overflaten. Pulsen slår fortere og magesyresekresjonen avtar. Varme bad anses som velgjørende for mennesker med revmatiske lidelser og er også godt egnet ved muskelkramper og stølhet. 

Mer kaldkulp

Etter at du har avsluttet badstue, dampbad eller varmt bad anbefaler vi et avkjølende bad i kaldkulpen. Stig sakte og forsiktig ned i kulpen. Tell til minst 30 og dypp hodet under vann til slutt. Nå trekker blodkarene seg sammen, lungene avkjøles og pulsen normaliseres. Blodet setter nå fart på kretsløpet og mange andre funksjoner. Et kaldt bad er mentalt oppkvikkende og styrker immunforsvaret.